2013. december 28., szombat

Könyvajánló: Spirit Bliss: Mennydörgő némaság

Még ezt a könyvet is a novemberi bemutatón szereztem. Ő volt az utolsó a három közül a sorban, mert Spirit könyveire érdemes rászánni a hosszabb időt, mivel rengeteg a cselekmény, és mindenhol szeret jeleket, nyomokat elrejteni. Ami illik is egy jó krimibe.

Lássuk a cselekményt:
A Swanson család boldogan éli vidám napjait, amikor Jossie egy cetlit talál a babája belsejében, rajta nevekkel.
 Caspar Crosley rég nem járt a család közelében, ugyanis megpróbált beépülni a Maffiába, hogy elkapja a csak Főnök néven ismert gengsztert. Nevekkel teli titkos listáját rossz helyre rejti, így belekeveri a lányt is a nyomozásba, majd a családját is, és titokban el kell hagyniuk az országot. Skóciába menekülnek...

És itt kezdődnek a bonyodalmak.
Itt most nem egy őrölt rajongótól, vagy  más féltékeny lányoktól kell rettegnie a színész családnak, hanem már egy piszkosabb, rejtettebb világba vezet el minket Adri.
A könyv fő két karaktere Jossie és Caspar, ám vannak régebbi visszatérő szereplők a sorozatból, mint Julie és Peter, az előző rész főszereplői.
Bár a kötet egy trilógia harmadik darabja, mindhárom könyv önállóan is értelmezhető, cselekményében nem kapcsolódnak nagyon szorosan egymáshoz.

Szeretem, hogy Adri könyveiben is mindig próbál egy rejtett, ismeretlenebb, titkosabb világot bemutatni. Ez itt most a Maffia. Azt is, hogy próbál valamilyen kényes témát boncolgatni, itt egy kisgyermeket ért sokk, és annak pszichológiai hatásai. Nagyon komoly témák ezek, ha jól meg vannak írva, pedig érdekes a folyamat bemutatása is. Itt az.
Megint érdekes a szerelmesek közti korkülönbség kérdése is, (lásd korábban Peter és Julie) , amire itt megint kapunk egy alternatív választ, vagy a gyász feldolgozásának kérdése különböző korú embereknél. Ez mind nagyon fontos és számomra érdekes téma.


Nekem nagyon tetszik, ahogy Adri leírja a folyamatot, hogyan és miért változnak meg emberekben nézetek, vélemények, és akár egy egész gondolkodásmód is.

Ami talán negatívum, hogy a vége felé már kicsit talán "túl akciódús" volt a cselekmény. Alapvetően ez nem baj, és hülyén hangzik is leírva, de már néhol furcsa volt, hogy mindig történik valami, minden fejezetben szaladunk, sérülünk, baj történik, váratlan fordulat lesz. Mert kell egy pár, és legyen izgalmas, de ez most kicsit nekem több volt benne.
Talán pont ezek miatt, vagy mert nagyon figyeltem a jelekre, már korábban rájöttem a szálakra, és a mozgatórugókra, mint általában Adrinál az elrejtett szálakat kiderítem. Leggyakrabban a végén derül csak ki a turpisság, ügyesen vezeti mindig félre az olvasót, most nagyon résen voltam.

Pár szó a borítóról: Mivel elkészült mind a három borító, már látunk egy egységes képet. Azt hiszem az első az Árnyékvilág-é sikerült legjobban, nekem legalábbis ez tetszik. Ahhoz képest, hogy törekednek a Könyvmolynál hogy a sorozatoknak egységes legyen a kinézete, ez itt csak a cím tipológiájában mutatkozik meg, és hogy fekete a háttér, sok vörös pöttyöshöz hasonlóan, másban kevésbé. A borítókon általában egy a könyvben fontos jelkép, metafora jelenik meg, ám nekem ezzel kapcsolatban még mindig olyan érzésem van, mintha csak oda lenne pakolva valami, merőben eltérnek más trilógiák borítóképeitől.
Mindez már jobban eltalált a Démoni érintés sorozatnál.

Végül a rajzokról:
Benina Spirit trilógiájának utolsó darabjához is készített grafit rajzokat a főszereplőkről, amik itt is szuperül sikerültek, méltó zárásaként a három résznek.
Az én kedvenceim:

Peter és Julie 

 Hogy mi lesz a megoldás, mindenki találja meg maga a könyvben, én két izgalmas napot töltöttem el velük. Elkísértek a fogorvoshoz is, mert utálok félni és rágódni rajta, és tökéletesen le tudott kötni a várakozás alatt, előtte, és utána is.

Imádtam a Caspar szemszögeket, Simon karakterét. És nagyon várom Adri további köteteit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése