2015. január 26., hétfő

4/50 40 -es pont: Egy képregény: X-men: E, mint eltörölni

4. elolvasott 40: Egy képregény: X-men: E, mint eltörölni

A könyv adatai: 
Kiadója: Fumax
Magyar kiadás:2007
Oldalszám: 102. old. 

Fordította: Bárány Ferenc

 Illusztrálta: Frank Quitely, Ethan Van Sciver


Fülszöveg a tartalomról:
TUDOMÁNYOS NEVÜK: HOMO SAPIENS SuPERIOR – A MUTÁNSOK
Vannak, akik szerint a mutáns fenyegetés oly méreteket öltött, hogy a Föld kormányainak tehetetlensége következtében az átlagpolgároknak kell felvenniük ellene a harcot. Történetünk elején egy evolúciókutató biológus és egy fogorvos Dél-Amerikába utaznak, és ott egy gépek által benépesített világra lelnek, melyhez foghatót még senki sem látott… ezek a robotok, vagyis az Őrök, készen állnak arra, hogy halálos csapást mérjenek a gyanútlan mutáns népességre. Persze e veszély elhárítása az X-ek számára csak gyerekjáték, nem?
NOS… NEM EGÉSZEN!
E megdöbbentően újszerű, megrázó és izgalmas történet során az X-ek olyan ellenféllel kerülnek szembe, aki még számukra is erősnek bizonyul, és olyan döntéseket kell meghozniuk, melyek alapvetően határozzák meg sorsukat.  X-MEN: Elképesztő erővel rendelkező lények, szuperhősök. Mégis adott a kérdés: elegendő-e mindez ahhoz, hogy szembeszálljanak a közelgő viharral?(Moly.hu)

 

Nagyon sok jót ajánlottak a blogger és olvasó ismerősök, akik benne vannak a kihívásban, de próbaképpen szétnéztem én is, hogy nálunk milyen képregények vannak meg az egyetemi könyvtárban. A megállapítás sajnos az, hogy nem sok, viszont pont megtaláltam ezt a gyöngyszemet, kivettem, és még az nap este el is olvastam.

Azt tudni kell, hogy nagyon távol áll tőlem ez a világ, az elején azt sem tudtam, most akkor hogy kell nézni, olvasni, folyamatosan a két oldalt, vagy csak oldalanként, utoljára azt hiszem Garfield képregény volt a kezemben kb. úgy 10 éve.

Viszont ezt rettentően élveztem. A rajzok szuperek, ami nekem eszembe jutott az a sok japán manga világa, és tudom, hogy ugye nagyon sok képregényt az inspirál, de ilyenkor mindi ledöbbenek, hogy tudnak jeleneteket, szinte filmszerűen megcsinálni. Olyan mintha az ember egy rajzfilmet nézne közben. Az is látszik, hogy ezek erőteljesen befolyásolják a filmek képi világát is, nyilván ehhez akarnak közelíteni, mert az olvasók ezt ismerik.
Gyűjtögettem össze pár borítót, amik magyarul is megjelentek, ezek kapnak helyet a posztban.

A történet ahogy belőttem valahogy a legújabb film Az eljövendő múlt napjai környéke előtt játszódhat, de a szörny már benne van. A Fehér hajú leányzót nem igazán tudtam hova tenni, hogy ő volt -e már, vagy még lesz, de érdekes karakter. Az meg még érdekesebb, hogy Farkas (mert nekem ő Farkas, én a filmeken szocializálódtam) a képregényben Rozsomáknak lett fordítva.

Végül itt egy régi és egy új Rozsomák borító:
 



Aki egy kicsit is kíváncsi, mindenképpen kapjon a kezébe egy képregényt, egészen más élményt nyújt, mint az olvasás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése