2015. május 5., kedd

11/50 3-as pont: Könyv, amiből filmet készítettek: Veronica Roth : Lázadó - Insurgent

11. elolvasott 3.pont Könyv, amiből filmet készítettek: Veronica Roth : Lázadó - Insurgent

A könyv adatai: 
Kiadója: Ciceró
Magyar kiadás: 2015
Oldalszám: 440. old. 

Illusztrálta: Logos

 Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.


 Spoilert tartalmazhat!


Mivel nem régen jött ki a film márciusban, úgy gondoltam ez jó könyv lesz. Direkt nem olvastam végig a könyvet a film előtt, úgy ültünk be a mozi (végre egyszer), hogy nem tudtam mi lesz a vége a filmnek, és mondhatom, hogy felszabadító és üde élmény volt. Meglepődtem a fordulatokon, még a sok CGI, és effekt sem zavart annyira, szépen bejártuk a csoportokat, mind a Barátságosakat, Igazságosakat és a Csoport nélkülieket is. Tetszett a ruhák, helyek megvalósítása, Tris szimulációi, meg hogy mit rejt a doboz.

Aztán nekifogtam a hétvégén, hogy most már tényleg, rendesen befejezzem a könyvet, és csak jöttek a meglepetések. Nincs semmilyen doboz, csak fájl. Trist, össze vissza kínozzák, tesztelik, meg megmutatják az aztalt, ahol majd kivégzik? És megmentik? És a Marcus-os rész, meg az ellenállás? A csoport nélküli fordulat a végén? Csak egyik ámulatból a másikba estem, ez nem is így volt, és Christina, és Tori mikor lett ilyen harcias… ezek kimaradtak a filmből, sőt teljesen máshogy voltak benne.

Nem tudom, de gondolom, hogy az átírások és a kihagyások mind Veronica Roth belegeyezésével történtek, mert azt hiszem ő is producere vagy írója volt a filmnek, és nagyjából el is jutunk a végén az üzenethez, de még az sem teljesen így fordul elő a könyvben. Edith Prior… el sem hangzik. Rengeteg kérdésem, és feltevésem lenne, és még nem igazán tudom eldönteni, hogy ezek most jó módosítások, vagy rosszak. Mindenesetre a film nem könyvhű, erre mindenkinek fel kell készülni.

"Azon gondolkodom, vajon milyennek látnak engem. Biztosan másmilyennek, mint amilyennek én látom magamat. Erősnek és rátermettnek. Olyasvalakinek, aki nem lehetek – olyasvalakinek, aki lehetek."


Az hogy a könyvet nekem egy kicsit túlbonyolították már más. Néha soknak éreztem a bolyongást, Tris belső szenvedéseit, az álmokat, de voltak részek, amik a filmből kifejezetten hiányoztak. Nagyon vegyesek az érzéseim, nem is tetszett igazán, ugyan akkor az ötlet jó, folytatásnak sem rossz, valahogy ez most mégis megakadt. Lassan szültem meg a posztot is, ez mutatja a lelkesedést.

A végére pár idézet, ezekből kiderül, hogy mire gondolok:

"– Tudod, mit mondana erre Will? – kérdi Christina.
– Mit? – kérdezem elcsukló hangon.
– Azt, hogy szedd össze magad – feleli. – Viselkedj végre ésszerűen, és fogd meg azt az átkozott fegyvert!"

 

"Most egy tanteremben vagyok. Ezt onnan tudom, hogy minden helyiség annak minősül, ha egynél több Művelt tartózkodik benne."

 

 "A halál úgy létezik a tudatomban, mint értelmetlen egyenletek sorozata – és dermedten állok, mert képtelen vagyok megoldani őket."

 

"…nem szeretnék csak jobb híján vele maradni, mintha nem lenne más választásom rajta kívül. Azért tartok ki mellette, mert ez a döntésem, nap mint nap, amikor felébredek, minden áldott nap, amikor veszekedünk vagy hazudunk egymásnak, vagy csalódást okozunk a másiknak. Újra meg újra őt választom, ő pedig engem."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése