2015. december 30., szerda

Könyvajánló: Jennifer A. Nielsen: Hamis herceg - The False Prince

A könyv adatlapja:

Kiadó: Könyvmolyképző
Sorozat: Vörös Pöttyös - Hatalom trilógia 1.
Kiadási év: 2014
Oldalszám: 342 old.
Folytatásos: igen, 1. rész
Eredeti címe: The False Prince
Fordította: Szujer Orsolya

Fülszöveg:
Egy merész terv borzalmas útra és az árulás szélére sodor egy árva fiút.
Carthya királysága polgárháború szélén áll. Hogy egyesítse a széthúzó népet, Conner, egy nemesember a királyi udvarból, ravasz tervet eszel ki: kitanít egy árva fiút, hogyan adja ki magát a király rég elveszett fiának, és bábhercegként trónra ülteti.
Négy árva verseng a szerepért, köztük a makacs Sage is. Sage tudja, hogy Conner szándékai nem éppen nemesek, de mivel saját élete is cérnaszálon függ, nem tehet sokat – el kell érnie, hogy Conner őt válassza, vagy nem kerül ki élve a kalandból.
Ahogy Sage az omladozó árvaházból Conner bámulatos birtokára kerül, egyre több hazugságra és árulásra derül fény, míg végül az igazság is kiderül, ami Conner minden tervénél veszélyesebbnek bizonyulhat.
Hihetetlen kaland tele veszéllyel, izgalommal és hazugsággal. Az utolsó oldalig fogva tartja az olvasót.

Gondolataim a könyvről: 
Ez a könyv különleges úton jutott el hozzám. Láttam már a borítót többször is, és tetszett is, de mivel tudtam már hogy több részesre tervezik, nem is mertem nekikezdeni. Aztán karácsonyra rendeltünk könyvet a Könyvmolytól kolléganőmmel, és úgy esett, hogy mind a kettőnknek olyat küldtek, ami kevésbé érdekelte, így cseréltünk. Ő nekem adta a Hamis herceget, mert kevésbé szereti a fantasyt (bár inkább történelmi regénynek mondanám, mint fantasynak) én pedig miután azért gyorsan elolvastam, neki adtam a Sorok között-et. 

Végre az ünnepek alatt lett is időm arra, hogy neki üljek rendesen, és elolvassam. Hát, az első 50 oldal elég nehezen indult be, nem voltak nagy poénok, sok név jött szembe, viszont az elbeszélői stílus tetszett. Általában E/1-ben vagyunk, bár érdekes, mert néha van váltott szemszög, vagy kívülről nézet, esetleg tudálékos (mindent elmesélő, kielemző) elbeszélő is, de ez csak a vége felé jellemző. Aztán az első 100 oldal után beindul, elkezdődnek a fejezeteknél a függővégek, és elkap a gépszíj. Csak olvasnád, a karakterek egyre szimpatikusabbak lesznek, és már benne is vagy nyakig. 

Nem mondanám, hogy tövig rágtam a körmöm, de van benne pár jobb jelenet (pl. a lovas) a végén pedig egy nagy csavar, amire nem is számítottam (pedig általában a könyv felénél már tudni szoktam mi lesz a vége.) Nehéz erről úgy írni, hogy ne spoilerezzek sokat, de megéri egy szuszra elolvasni, akkor jobban megmarad. 
Az alapeset nem ismeretlen, Carthya nagy országa közelgő veszedelemmel néz szembe vagy polgárháború, vagy a környező országok miatt. Conner a helytartó galád tervet eszel ki, (erre is láttunk már példát pl. Vasálarcos), hogy megakadályozza a bukást, ám a módszerei nem túl erkölcsösek. Ő az igazi sötét karakter a könyvben, nagyon utáltam a könyv végére. 


Sage kezdetben nem tűnt túl érdekesnek, de makacssága, a bátorsága, a kevés, ám annál frappáns mondat és jelenet meggyőzi az embert. Tobias a tudálékos, Roden pedig a többet erővel, mint ésszel. Mott fontos és kedves karakterré vált a végére. Imogen pedig azt hiszem tartogat még érdekességeket, remélem nem követi vele a sztereotípiákat. 

A sorozat 3 részes lesz és nagyon jó hír, hogy már mind a három megjelent magyarul is a Könyvmolynál, azoknak is nagyon szép a borítója.

 Az eredeti borítók
Az Egyesült Királyság beli borítók teljesen eltérnek, kicsit olyan mintha bérgyilkosról szólna a történet, de nekem ez abból a szempontból jobban tetszik, hogy kicsit jobban utal a korra és a hangulatra. 

Itt lentebb extraként pedig több külföldi kiadás borítóit hoztam el. A jobb fölső amerikai (Barnes and Noble), a bal lenti pedig egy ARC példány borítója. 

Nincs függővég a végén, de megoldásra váró problémák, és érdekes karakterfejlődések lehetőségei benne vannak. Jól felépített világ, és sikeresen elérte az írónő, hogy érdekeljen a folytatás is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése