2016. július 4., hétfő

Könyvajánló: Mary E. Pearson: Az árulás csókja


Több szemszög, kiváló, izgalmas, érdekes hazugságok, és egy olyan eset, ami még nem történt meg velem... 


A könyv adatlapja:

Kiadója: Gabo
Sorozat: A fennmaradottak krónikái 1, SFF - YA
Kiadási év: 2015
Oldalszám: 408. old. 
Folytatásos: igen, 1 rész
Fordította: Miks-Rédai Viktória
Eredeti címe: The Kiss of Deception
Borító: eredeti külföldi





Fülszöveg:

EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN.

Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána.
Ő Lia hercegnő, Morrighan Királyságának Első Leánya.
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos.
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.

Gondolataim a könyvről:
Minden a borítójával kezdődött. Megláttam a blogturnén, és akkor tudtam, hogy nekem ezt el kell olvasnom. Érdekelt a  fülszövege is, de olvashattunk már sok sorsától menekülő leányról. Lia önmagát keresi, és mindezt nem tudja megtenni, ha belekényszerítik egy házasságba. Megtervezi, és megszökik a szolgálójával, Pauline-nel, és a kalandok kezdetét veszik.

Terravin lesz az a hely, a tenger mellett, a csendes fogadóval, ahol úgy érzi otthonra, és talán egy kicsit magára is talál. Aztán itt kezdődött valahol az én félreértésem. Ugyanis megjelenik a herceg és az orgyilkos is, de első bemutatkozásuknál álnéven jelentkeznek be Liánál, utána pedig a személyes részeknél vagy csak a saját gondolataikat halljuk, vagy nem nagyon nevezik magukat nevén, vagy (és talán ez a legvalószínűbb) én voltam balga és figyelmetlen mikor bemutatkoztak, mert összetévesztettem őket, és mindez csak kb. a 300. oldalnál derült ki a nagyobb fordulatkor, mikor nevén nevezték a gyereket.

Szóval elég sok több szemszöges könyvet olvastam már, de így még nem jártam, és nem tudom, hogy most az írónőnek ennyire jól sikerült homályban tartani a titkot, vagy csak én voltam nagyon figyelmetlen. Ti jártatok már így? Ennyire figyelmetlen volnék? (Fogjuk a melegre...)

Ám ettől függetlenül minden lenyűgözött ebben a könyvben, faltam az oldalakat, a kis titkokat, a sok álruha, és hazugság és szerep, amit felvettek, belebújtak, és hogy minden összefügg mindennel... nagyon feszes, érdekes történet, még ha már olvastunk is hasonlót.

Lia eszes, talpraesett, tud bánni a szavakkal, a kártyával, a karddal, és nem fél mosogató lány ruhát felvenni. Az orgyilkos megpuhul, megérzi milyen a gondoskodás a barátság, ha valaki azért szeret, amilyen vagy, nem azért meg megfélemlíted őket. A herceg pedig sokkal több mindent talált, mint remélt, ő is álruhában érkezett, mégis úgy történet minden, ahogy eltervezték. Kiérdemelte a szeretetet, és ettől még csak érdekesebb lesz a következő rész.

Oh és persze fűszerként ott van az adottság. Ki suttog, és miért? Mik azok a Venda és Morrighan énekek a fejezetek elején? Miért olyan fontos a Vendák könyve? Rengeteg titok rejtély, de ezt is finoman kezeli az írónő, apró morzsákat csepegtet, nem sokat, de ahhoz épp eleget, hogy az embert agyát mindig megmozgassa. Keresni kell az áthallásokat, a második könyvben kapunk majd erre is több választ.

Pár szóban a borítókról: 
Még mindig a borítók a gyengéim, és ebbe a sorozatba konkrétan szerelmes vagyok. Csodaszép az első rész színvilága, pasztell színek, zöld, sárga, barna. A vidéket jelöli, Lia Terravinben töltött gondtalan idejét, innentől a borítók is csak sötétebbek, baljóslatúbbak lesznek. Szép a sugaras motívum a cím körül, ez utal a képességre is egy kicsit. Nem mondom, hogy egyedi, de nagyon szépek a színes, nagyon szép fantasy borító sorozat, és hál Isten, a Gabo megvette az eredetiket, így ilyen a második rész is, és reméljük a harmadik is hamarosan követi őket.
Ha minden igaz, a Goodreads szerint csak trilógia, és nem lesz több, ami azért jó, mert tövig rágnám a körmöm izgalmamban. Szerencse hogy megvártam, míg kijön a második rész, akkor kezdtem el olvasni az elsőt, különben a fene megevett volna addig.

Itt tudod megrendelni őket :
Az árulás csókja
Az árulás szíve 

A bőröd alá kűszik, nem hagy enni, aludni, pihenni, míg el nem olvasod. Szeretni való  pasik, egy bátor hősnő, és sok sok hazugság, ami érdekes cselekményszövést ad. Merülj el az árulásban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése