2017. január 13., péntek

Könyvajánló: On Sai: Esővágy


Ebben az évben kicsit más formával kísérletezem, most debütál, majd kiderül, mennyire tetszik ez nektek is. A fülszöveg és az adatok a poszt végén kapnak helyet, ott majd mindig megtaláljátok, ha átolvastátok a beszámolókat, képeket, idézeteket.

Innentől tervezek egyfajta értékelést, részletek lent, és hamarosan külön menüpontban is. 





 
Gondolataim a könyvről:

 Mikor kiderült, hogy még egy könyv várható lesz a tavalyi évben On Sai tollából, méghozzá egy novellás kötet, én tudtam, hogy azt meg kell szereznem minden áron. Most már szinte biztosra mondhatom, bár mi jön ki a fejéből (tollából, kezéből, kinek, hogy tetszik) a papírra, az nekem mindig bejön. Így volt ez Calderonék esetében az űrkalózkodással, Scar, Lucy, Don és Arthúr esetében a szintén űrös jó és gonosz meséjével, vagy épp a legutóbbi Lovagos randizós könyv kapcsán.

Rájöttem, hogy egyszerűen azt a látásmódos, írásstílust szeretem, amit ő képvisel. A vagány humort, a számomra elképesztő sci-fis őrültségeket (dió), és hogy mindezt olyan mentális mélységekben is tudja csinálni, hogy utána napokig egy -egy szálon, jeleneten gondolkozol.

Amiért imádtam, és talán amiért az összes többi fölé emelkedett ez a tizenhárom történet, az az, hogy a fent említettek esszenciája van meg ezekben a rövid történetekben. Van itt varázslós, középkoros, lovagos, egymással beszélgető és érző szobabútorok és elektronikus eszközök (életemben nem jutott volna eszembe), jövőben kikalandozós női wc csészés (ezt imádtam), elvarázsolt békás, nyaralását töltő Halál és a szerelmet kereső vérfarkas, és az egyik kedvencem az Esővágy, amit ha jól emlékszem, már olvashattuk On Sai blogján (vagy valahol máshol ajándékként.)



Imádtam Scar első bálját, mert olyan pillanatokba kaptunk bepillantást, amiről a könyvekben még nem esett szó. Az őrült pszichológus és a pap esete lélektanilag elgondolkoztató, az orkszar és a barack.... (na az volt a wtf pillanatom, de imádom hogy mesebeli és filmes lényeket pakolt bele.)

Nem biztos, hogy mindenre emlékszem mindegyikből, sok könyvekből sem marad meg ennyi minden, mint itt egy-egy jelenetből. Igyekeztem nagyon lassan, naponta csak egy-két novellát elolvasni belőle, mert azt szerettem volna, ha tart még valameddig az élmény. Hihetetlen, hogy mindig képes belecsempészni egy kis űrt, egy kis középkori hangulatot, futurisztikus nagyon elvont szereplőket, elgondolkodtató élethelyzeteket és karaktereket, vallást, filozófiát, vagy valamilyen magvas gondolatot. És valahol azt hiszem, ilyennek kéne lenni egy mai írónak. Ennyire eredetinek, humorosnak, megkapónak.

Ami itt viszont még egy nagy löketet adott a novelláknak az az elejüket díszítő egy-egy fekete-fehér rajz (amint arra On Sai rávilágított, ingyen színezhető oldalak 😁 ). A csodaszép rajzokat László Maya készítette és tekinthető akár egy-egy novella címlapjának is. Mesések, és kifejezetten örültem, hogy az antológia borítója FEHÉR, és grafika van rajta. Én aki rajzból érettségiztem, imádok minden illusztrált, rajzolt, festett, vagy grafikusan elkészített borítót is, de a novellák ezekkel... igazi karácsonyi ajándék volt, ami még éppen megérkezett a fa alá.


 Szeretnék ettől az évtől kategóriákat bevezetni egyfajta értékeléshez, hogy nektek is könnyebb legyen lekeresni a nekem tetsző könyveket.
A kategóriák:

Rendhagyó - ez a legjobb, valami pluszt ad 💖
Újraolvasós - tetszett, és valószínűleg fogom még olvasni 👈
Nem bántam meg - nem volt annyira egyedi, de jól szórakoztam 💃
Egyszer elment - végigküzdöttem, de nem tetszett 💤
Ne menj a közelébe -  borzalom, nem bírtam befejezni 💣

Mondanom sem kell, On Sai antológiája :



Rendhagyó 💖




Fülszöveg:

Exkluzív válogatás On Sai novelláiból

Bölcsesség, derű, kínzó önvizsgálat, rakoncátlan, pajkos humor, hatalmas vállalás.
On Sai világokat alkot számunkra, hogy megkönnyítse létünket a teremtett világban, és hogy ablakokat nyisson világainkra, ajtókat belső útjainkhoz.
Hol képet kapsz, hol gondolatbonbont, nyugtalanító kérdést;
hol egy üde ötletet, felszabadító élcet.
Tizenhárom történet, tizenhárom feledhetetlen élmény, mely elkísér!
Boldogan nyújtjuk át számodra, Kedves Olvasó.

Csemegézz, érezz, érts!

A könyv adatlapja:

Kiadója: Könyvmolyképző
Kiadási év: 2016
Sorozat: Vörös Pöttyös
Oldalszám: 248. old.
Illusztrátor: László Maya
Műfaja: antológia
Folytatásos: nem tudjuk, talán lesz még ilyen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése