2017. június 21., szerda

Nicola Yoon: Minden, minden





Gondolataim a könyvről:
A film miatt került kezembe a könyv. A trailert sajnos előbb láttam, és az alapján elég nagy igényekkel állta neki a könyvnek. Gondoltam, jó kis alapsztori, valami érdekes, furcsa betegség, elsőre talán olyannak tűnt, mint a Csillagainkban a hiba.

Aztán megszereztem a könyvet, és elkezdtem olvasni. Vicces, megvan az alap humora, bár az elején kicsit nehezebben kaptam el a fonalat. Aztán elkezdett bosszantani. Ott ül a lány az internet előtt. Miért nem nyomoz? Miért nem kutat? A tanárja bejárhat hozzá, meg az ápolónő, ők kívülről jönnek, ennyi erővel bárki bejárhat hozzá. A srácot miért kell beszuszakolni, meg bújtatni? Ezek alapján is látszik, hogy logikailag nem igazán volt mindenhol felépítve kitalálva, és engem ez egy idő után baromira zavart.

A lány túlságosan befolyásolható. Aztán jön Olly és persze bumm, életét kockáztatva mindent felad. Nyilván, miután eltiltják a legjobb barátjától, jó kislány marad, nem száll szembe a világgal, és megy világot látni, amíg még megteheti.

És innentől sajnos klisékkel teli az egész. A srác szépen belemegy a csapdába, elindulnak, és persze szuper kalandokba keverednek. Aztán beüt a krach. Az egyetlen meglepetés itt ért, mert már láttam lelki szemeim előtt a végkifejlettett, de itt tette bele azt az apró csavart, ami a közepétől már szinte előre sejthető volt.
Ahogy apránként kiderült, mi történt a családjával, én már sejtettem, hogy ez annak lehet a következménye.

Új filmes könyvborító


Szóval összességében nagyobb elvárásaim voltak, mit amit a könyv produkált. A legjobban a könyv tipóját a szövegközti kis rajzok tették érdekessé, amit a szerző grafikus férje készített. Sokat sms-eznek, e-maileznek, ennek a leírása is érdekes általában, de láttunk már ettől jobban kitalált formát is.

Érdekességként beraktam még azt az egyedi trailert, ami emojik segítségével magyarázza el a sztorit. Nyilván a fiatalabb közönséget célozták meg ezzel is, de ez nagyon betalált, ötletes, és jól elkészített kis trailer.

Nem bántam meg - nem volt annyira egyedi, de jól szórakoztam 💃




Fülszöveg:
Nagyon ​ritka, de nagyon híres betegségben szenvedek. Gyakorlatilag az egész világra allergiás vagyok. Sosem lépek ki a házból. Már tizenhét éve. Csak anyu és az ápolónőm, Carla van itt velem.
Aztán egy napon egy költöztető cég teherautója áll meg a szomszéd ház előtt. Kinézek az ablakomon, és akkor meglátom őt. Magas, vékony, és csak feketét visel – fekete a pólója, a nadrágja, az edzőcipője, sőt még a kötött sapkája is, ami alól egyáltalán nem lóg ki a haja. Észreveszi, hogy őt figyelem, és megakad rajtam a tekintete. Csak nézzük egymást. Olly a neve.

Lehet, hogy nem lehet megjósolni a jövőt, de azért ezt-azt mégis meg lehet. Például nagyjából biztos vagyok benne, hogy bele fogok szeretni Ollyba. És szinte biztos, hogy annak katasztrófa lesz a vége.


A könyv adatlapja:
Kiadója: Gabo
Kiadási év: 2016
Oldalszám: 336. old.
Műfaja: YA romantikus
Fordította: Szabó Luca
Folytatásos: nem
Eredeti címe: Everything, everything

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése