2017. július 8., szombat

Kendall Kulper: A tenger boszorkánya






Gondolataim a könyvről:
A szieszta polcon mosolygott, és először itt is nagyon megtetszett a borító. Tenger, bálnavadászat, boszik, gondoltam, ez csak jó lehet...

Aztán nagyon lassan indult be.  Rengeteg történetet és legendát kapunk a Roe boszorkány családról. Hogy miket csináltak az ősök, és most miket nem csinál Avery. Nagyon sokat nyavalyog és szenved az elején, hogy nem tud mit kezdeni a mágiával, kiszabadulni a rabságból. Sajnos a fülszöveg elég spoileres, kb az első 100 oldal tartalmát le is írja, így ezen mondjuk azt, átküzdöttem magam.

Tane megjelenésével jön egy másik varázsló kultúra, maorik, tetoválások, ebből sokkal többet szerettem volna. Olvastam a végén, hogy az írónő sokat kutatott a témában, akkor miért nem írta le még részletesebben a dolgokat?


Ott van a nagymamája. Értem én, hogy miért volt fontos, hogy nem látja sokat, és nem tanul meg tőle dolgokat, de engem itt is ez érdekelt volna. Ha már kitalálunk egy boszorkány családot, aki egész életében generációkon át ebből élt, akkor ne az elején meg a végén legyen egy kis csihi puhi, meg varázslat bemutató. Pont ami nagyon érdekelt volna (pl. a szél varázslat tetszett), azt nem fejtette ki, vagy dolgozta ki rendesen.

Viszont kaptunk igazi belekóstolót a bálnavadász életbe. Mindig szeretem, ha egy-egy távoli ország szokása, szakmája van a középpontban. Olvastam már olyat, amiben bálnavadászat a fő motívum, de ez a könyv ennek egy véresebb, keményebb, életszagúbb oldalát mutatja be.

Szerettem ahogy a bálnavadász életmódról ír. Szerettem benne a boszorkányos legendákat és a varázslatot (azt a keveset, ami volt benne). Szerettem a Roe nők örökségét, amit ez a bolond lány és az anyja így elintézett.


Szerettem Tane-t a tetoválásaival és a rajzaival. A végét viszont nagyon nem szerettem. Avery szenvedését az elején, amikor végtelenül butának tűnt sokáig. Esetlen főhősnő, akit meg kell menteni. Jók voltak az alapbenyomások, amit a vége elrontott.

Egyszer elment - végigküzdöttem, de nem tetszett 💤




Spoileres lehet a tartalomra!


Fülszöveg:
A tizenhat éves Avery Roe szeretne végre nagyanyja nyomdokaiba lépni, és elfoglalni az őt megillető helyet a Prince-sziget következő boszorkányaként. Arról álmodik, hogy talizmánokat készít, melyek mágiával megóvják a bálnavadászokat a tengeren, és megvédik a sziget lakóit. Ám az anyja a jó modor és az előkelőség unalmas világába kényszeríti, amivel megakadályozza, hogy kibontakozzon Averyben a szunnyadó varázserő. Az asszony mindent megtesz annak érdekében, hogy lányát távol tartsa nemcsak a mágiától, hanem saját nagyanyjától is.
Egy napon Avery szörnyű álmot lát: valaki meg fogja ölni őt. Így egyre sürgetőbbé válik, hogy felszínre hozza varázserejét. De úgy tűnik, minden ellene dolgozik. A lány egy tetovált szigonyosfiúban, Tane-ben talál váratlan szövetségesre. A fiú saját mágiája révén megakadályozhatja Avery halálát. Felcsillan a remény, hogy az ifjú boszorkánylány elmenekülhet végzete elől, de mindezért olyan áldozatot kell hozniuk, amire egyáltalán nincsenek felkészülve.


A könyv adatlapja:
Kiadója: Maxim
Kiadási év: 2016
Sorozat: Dream válogatás
Oldalszám: 416. old.
Műfaja:  YA fantasy
Fordította: Vince Judit Andrea
Folytatásos:igen, a második és egy feledik rész jelent meg külföldön.
Angol címe: Salt & Storm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése